Najnowsze wpisy

31 sie

Jeden lakier samochodowy. Wiele możliwości.

Autor: Sklep Carlakier Kategoria: Blog 0 Ilość komentarzy 1185 Wyświetlenia
10 sie

Trzy złote zasady ekonomicznego używania samochodu

Autor: Sklep Carlakier Kategoria: Root 0 Ilość komentarzy 499 Wyświetlenia

Ekonomiczne użytkowanie auta to nie tylko ograniczanie spalania, ale przede wszystkim działania pomagające wydłużyć żywotność części, które najszybciej ulegają zużyciu. Co robić by właściwie dbać o samochód i długo cieszyć się jego sprawnością?

Po pierwsze - dbaj o stan swojego auta

Samochód, tak jak każdy niekonserwowany sprzęt niszczeje. Poszczególne części oraz podzespoły pod wpływem codziennej eksploatacji podlegają zużyciu. Płyny działające w samochodzie z czasem tracą swoje właściwości, filtry cząstek stałych zapychają się, a klocki i tarcze hamulcowe ścierają. Bez regularnych przeglądów i kontroli nie możemy być pewni, czy nasze auto jest w pełni sprawne, a co najważniejsze, czy jest bezpieczne.

Wszelkie usterki, które przez dłuższy czas nie są naprawiane, mogą doprowadzić do poważnych i trwałych uszkodzeń auta, co może pociągnąć za sobą dodatkowe koszty. Często nawet drobna naprawa, np. wymiana klocków hamulcowych, może ustrzec nas przed niebezpieczną awarią. Dlatego tak ważne jest aby sprawdzać stan techniczny samochodu przynajmniej raz na pół roku. Doświadczony mechanik odpowiednio wcześnie stwierdzi, które części uległy zużyciu lub uszkodzeniu i wymagają wymiany. Rozwikła także zagadki niepokojących zmian w pracy samochodu, dziwnych szumów, nierównej praca silnika czy konieczności zbyt częstego uzupełniania oleju silnikowego i innych płynów.

Po drugie - dobierz odpowiedni olej silnikowy

Codzienna, prawidłowa oraz ekonomiczna praca silnika w dużym stopniu zależy od odpowiedniego doboru oleju. Produkty najwyższej jakości zapobiegają osadzaniu się szlamów i redukują utlenianie, utrzymując silnik w dobrym stanie i minimalizując kwasy powodujące korozję. Dzięki stosowaniu środków smarnych zalecanych lub zaaprobowanych przez danego producenta, silnik naszego samochodu będzie optymalnie zabezpieczony. Doskonałym przykładem może być koncern Shell, którego produkty dostosowane są do całego wachlarza marek: od sportowych samochodów Ferrari czy Porsche przez popularne wśród kierowców miejskie BMW, Mercedes, Volkswagen, Hyundai czy Fiat, aż po motocykle Ducati. Aby ułatwić wybór odpowiedniego oleju, Shell umieścił na opakowaniach swoich produktów informacje o rekomendacjach producentów samochodów. Ponadto na etykietach znajdują się szczegółowe dane na temat wykorzystanej bazy olejowej np. wyprodukowanej w technologii Shell PurePlus Technology, która gwarantuje uzyskanie czystego i klarownego oleju bazowego, praktycznie pozbawionego wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej.

Dla tych, którzy mają problem z doborem oleju dużym udogodnieniem są specjalne programy, które pomagają dobrać odpowiedni produkt smarny. Warto skorzystać z pomocnego narzędzia Shell LubeMatch dostępnego na stronie internetowej: http://lubematch.shell.pl/pl. Dzięki niemu możemy precyzyjne dobrać właściwy produkt do marki, modelu, rocznika i wersji posiadanego pojazdu.

Po trzecie – poznaj zasady ekonomicznej jazdy

Nie bez przyczyny coraz częściej i coraz głośniej mówi się o ekojeździe. Stosując zasady takiego stylu jazdy oszczędzamy nie tylko pieniądze i wydłużamy żywotność naszego auta, ale także chronimy środowisko, ograniczając emisję spalin.

Podstawową zasadą ekonomicznego prowadzenia samochodu jest płynność jazdy. Gwałtowne przyspieszanie i ostre hamowanie wiąże się z niepotrzebnym, większym zużyciem paliwa. Więc jeśli widzimy, że za chwilę zapali się czerwone światło, zdejmijmy nogę z pedału gazu. W ten sposób nie tylko zadbamy o swój portfel, ale także oszczędzimy hamulce. Kolejną istotną zasadą jest unikanie jazdy na wysokich obrotach – optymalna  prędkość obrotowa silnika to niższe zużycie paliwa. Warto także wiedzieć, że po uruchomieniu auta należy szybko zmienić przełożenia na wyższe, aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jazda na wyższym biegu nie tylko obniża poziom hałasu i emisji szkodliwych substancji, ale obniża spalanie. Ważną kwestią jest wyłączanie silnika podczas postojów. Eksperci szacują, że stojące auto z pracującym silnikiem zużywa nawet litr paliwa na godzinę. Następnym istotnym elementem ekojazdy jest odpowiednie ciśnienie w oponach - za wysokie negatywnie wpływa na komfort jazdy i przyspiesza zużywanie się elementów zawieszenia, natomiast za niskie generuje większe zużycie paliwa. Równie ważne jest odpowiednie przewożenie bagażu. Bagażnik należy opróżniać z niepotrzebnych przedmiotów, które zwiększają masę samochodu. Specjalne boksy dachowe czy instalacje do przewożenia rowerów powinny być demontowane jeśli nie są używane, ponieważ wpływają one negatywnie na aerodynamikę pojazdu.

Jak się okazuje ekonomiczne użytkowanie samochodu nie musi być trudnym zadaniem. Aby osiągnąć sukces wystarczy regularnie kontrolować stan techniczny pojazdu oraz wybierać odpowiedni olej silnikowy. Ważne by sięgać po wysoką jakość oraz sprawdzone marki. Na koniec zostaje już tylko rozważne prowadzenie samochodu i przestrzeganie zasad ekojazdy.

Czytaj więcej

2 sie

Nowy czerwony pigment - DeBeer Refinish Metallic Bright Red

Autor: Sklep Carlakier Kategoria: Blog 0 Ilość komentarzy 1211 Wyświetlenia

Wiecie już, że DEBEER rozbudował system kolorów o nowy pigment mieszalniczy. Będziemy mogli teraz w łatwy sposób osiągnąć intensywny efekt w jaskrawo czerwonych samochodach Ze względu na dopasowanie warstwy pod koloru, złożone mieszanki pośrednie nie będą już potrzebne. Teraz będziemy mogli osiągnąć niespotykany efekt końcowy: głębokiego, intensywnego czerwonego koloru metalicznego, a w efekcie końcowym, perfekcyjnie pasującego do oryginalnego koloru samochodu.

Czytaj więcej

12 lip

Jakie naprawy lakieru możemy wykonać sami?

Autor: Sklep Carlakier Kategoria: Blog 0 Ilość komentarzy 317 Wyświetlenia

Zwrot „naprawa lakieru” może nam się kojarzyć wyłącznie z ponownym lakierowaniem, a co za tym idzie szpachlowaniem i szlifowaniem. Nie zawsze tak jednak jest. Czasami nawet głębsze rysy na lakierze jesteśmy w stanie naprawić sami i to bez posiadania umiejętności profesjonalisty.

Podstawową pracą lakierniczą jaką możemy wykonać sami przy naszym samochodzie jest polerowanie i woskowanie lakieru. Zabieg ten stosujemy jeśli chcemy aby nasz lakier odzyskał swój pierwotny blask. Zaczynamy od dokładnego oczyszczenia karoserii, stosując środki przeznaczone do mycia lakierów, wystrzegając się rozwiązań w stylu płyn do mycia naczyń itp. Następnie osuszamy powierzchnię lakierniczą i oceniamy jej stan.

Jeżeli nie ma zarysowań, lakier nie jest zmatowiały i wygląda dobrze, to możemy od razu przystąpić do nałożenia wosku, dzięki któremu stworzymy warstwę ochronną i nadamy wymarzony połysk. Tak zabezpieczona powierzchnia, będzie też mniej podatna na zabrudzenia i w efekcie nasz samochód będzie dłużej czysty – zaoszczędzimy na częstym myciu.

Jak usunąć rysę bez ponownego lakierowania?
W sytuacji, gdy na lakierze zobaczymy lekkie zarysowania lub zmatowienie do naprawy powierzchni możemy zastosować ścierną pastę polerską. Dobrze jest zastosować maszynę polerską z gąbką do polerowania. Możemy też polerować ręcznie przy pomocy ściereczek z mikrofibry, ale potrwa to dłużej i jest bardziej męczące.
Niektóre poważne zarysowania w lakierze nie są jednak tak łatwe do usunięcia. Jeżeli mamy trochę więcej doświadczenia możemy najpierw usunąć głębokie rysy papierem ściernym (o gradacji P2000) na twardej kostce, szlifując powierzchnię lakieru na mokro do momentu usunięcia zarysowania, ale tak by nie przeszlifować do podłoża. Następnie przystępujemy do polerowania.

Co z większymi rysami?
Możemy też naprawić lakier na naszym aucie przy drobnych uszkodzeniach tzw. parkingowych, czy niewielkich zarysowaniach. Gdy uszkodzenia powłoki nie da się usunąć poprzez polerowanie bo jest zbyt głębokie, to koniecznością staje się ponowne lakierowanie – w tym celu możemy zastosować podkłady i lakiery w sprayu do samodzielnej naprawy.
Tego typu naprawy, są bardziej pracochłonne, ale przy drobnych zdolnościach manualnych na pewno sobie poradzimy. Zaczynamy od oczyszczenia powierzchni przy pomocy zmywaczy silikonów. Następnie maskujemy papierami i taśmą elementy sąsiednie, których nie chcemy uszkodzić i zanieczyścić w trakcie naprawy.
Materiały lakiernicze które możemy zastosować bez profesjonalnych warunków to: szpachle do wyrównania powierzchni oraz podkład izolująco-wypełniający. Dzięki tym materiałom zbudujemy podłoże pod lakier. Teraz pozostaje nam lakierowanie warstwy wierzchniej. Możemy zamówić, nawet przez Internet, gotowy do natrysku lakier w sprayu, dobierając po kodzie lakieru, który zapisany jest na tabliczce znamionowej naszego samochodu.
Jeżeli kolor na naszym aucie jest niemetaliczny (są to lakiery bez efektów wizualnych, np. nie zawierają drobinek aluminium) to możemy posłużyć się lakierem w sprayu we właściwym kolorze, od razu w połysku. Jeśli są to kolory z efektami wizualnymi (metalizowane, perłowe itp.) potrzebujemy dwóch rodzajów lakierów:
•lakier bazowy, dzięki któremu uzyskamy właściwy kolor
•lakier bezbarwny, który tworzy powłokę ochronną i nadaje połysk powierzchni.
W razie jakichkolwiek wątpliwości co do naszych umiejętności w nakładaniu lakierów w sprayu, należy wykonać natrysk próbny na kartce papieru.

Lakier jest też tam gdzie go nie widać
Prace lakiernicze, które można wykonać we własnym zakresie dotyczą również konserwacji podwozia - tam też jest lakier, mimo że nie widzimy go na co dzień.
Czasami należy wjechać na kanał i zobaczyć jak wygląda podwozie. Widać wtedy czy nie została uszkodzona fabryczna powłoka ochronna. Prace konserwacyjne należy wykonać niezwłocznie po zauważeniu niepokojących sygnałów, szczególnie przed okresem zimowym, w którym nasze drogi są obficie solone przez służby drogowe.
Do konserwacji stosujemy środki ochronne karoserii, które są również dostępne w sprayu. Kolor jaki należy zastosować to najczęściej czarny. W razie konieczności można jednak środki ochronne polakierować na żądany kolor.
Paleta samodzielnych napraw jak widać jest bardzo szeroka i uzależniona od naszych zdolności, a czasami także – odwagi. Złożone naprawy powłok lakierniczych, w których musimy odbudować całą warstwę ochronną naszej karoserii, wymagają dbałości i dokładności. Jeśli nie jesteśmy przekonani co do swoich umiejętności – proponuję zlecić to fachowcom. 

Czytaj więcej

Showing 1 - 4 of 4 items